Jesteś w » Strona główna » Opis parametrów samochodów elektrycznych
PLIKI COOKIES: Serwis używa cookies. Więcej informacji w regulaminie serwisu. OK (wyłącz komunikat)

Opis parametrów samochodów elektrycznych

  • Prędkość maksymalna [km/h]
  • Przyspieszenie 0-100 km/h [s]
  • Zasięg teoretyczny [km]
  • Pojemność akumulatora [kWh]
    Jest to pojemność akumulatora samochodu, zasilającego silnik elektryczny, podana w kilowatogodzinach (kWh).
  • Moc silnika [KM]
    Moc silnika podana w koniach mechanicznych (KM). 1 KM = 0.73549875 kW.
  • Moc silnika [kW]
    Moc silnika podana w kilowatach (kW). 1 kW = 1.359621617 KM.
  • Maksymalny moment obrotowy [Nm]
    Jest to siła, jaką dysponuje jednostka napędowa samochodu. Im wyższy będzie moment obrotowy, tym lepiej pojazd poradzi sobie z pokonywaniem wszelkich oporów w czasie jazdy - lepiej będzie przyspieszał, lepiej wjedzie pod górę. W silnikach elektrycznych cały moment obrotowy jest dostępny w każdej chwili (od razu). Maksymalny moment obrotowy podawany jest w niutonometrach (Nm).
    Silnik elektryczny (dedykowana platforma Hyundai EV E-GMP)
    Silnik elektryczny (dedykowana platforma Hyundai EV "E-GMP")
    Źródło zdjęcia: Hyundai Motor America
  • Napęd na wszystkie koła (AWD)
    Tak oznaczone pojazdy zostały wyposażone w napęd na wszystkie cztery koła. Najczęściej takie pojazdy mają dwa silniki elektryczne, po jednym na przedniej i tylnej osi. Ten rodzaj napędu jest oznaczany symbolami AWD lub 4WD, które są skrótami od angielskich nazw "All Wheel Drive" lub "Four Wheel Drive".
    Napęd na wszystkie koła (AWD)
    Dedykowana platforma Hyundai EV "E-GMP"
    Źródło zdjęcia: Hyundai Motor America
  • Typ akumulatora
    Typ akumulatora zastosowanego w samochodzie elektrycznym. Najczęściej stosowane są dwa rodzaje akumulatorów: litowo-jonowy lub litowo-jonowo-polimerowy.

    Akumulatory litowo-jonowo-polimerowe charakteryzuje największa gęstość energii zmagazynowanej, czyli magazynują większą ilość energii niż litowo-jonowe. Akumulatory litowo-jonowo-polimerowe nie mają też "efektu pamięci", co oznacza, że przez cały czas mają pełną, początkową pojemność.

    Akumulatory w samochodach elektrycznych najczęściej umieszczane są nisko w podłodze pojazdu, obniża to środek ciężkości, tworzy płaską podłogę kabiny i zapewnia pasażerom więcej miejsca na nogi.

    Akumulatory w dedykowanej platformie Hyundai EV E-GMP
    Akumulatory w dedykowanej platformie Hyundai EV "E-GMP"
    Źródło zdjęcia: Hyundai Motor America
  • Zużycie energii [kWh/100km]
    Jest to wartość zużycia energii elektrycznej, podawana przez producentów samochodów, jaką pojazd zużyje na przejechanie 100 km. Zużycie energii jest podawane w kilowatogodzinach (kWh). Najczęściej znajdą się tu informacje o maksymalnym zużycie energii w cyklu mieszanym według normy WLTP.
  • Długość [mm]
    Maksymalna długość samochodu podana w milimetrach (mm).
  • Szerokość [mm]
    Maksymalna szerokość samochodu podana w milimetrach (mm).
  • Wysokość [mm]
    Maksymalna wysokość samochodu podana w milimetrach (mm).
  • Masa własna [kg]
    Masa własna samochodu podana w kilogramach (kg).
  • Dodatkowe informacje
    Tu znajdziesz więcej szczegółowych informacji o wybranym samochodzie elektrycznym.
 
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Copyright © 2024 ZeroAuta.pl. Powered by WMrecenzje