ID.BUZZ - elektryczny następca Volkswagena T1 z lat 50-tych
Publikacja:
Volkswagen ID.Buzz to elektryczny następca "ikony" lat 50-tych, słynnego Volkswagena T1 zwanego potocznie "Bulli". T1 był produkowany w latach 1950-1975, początkowo w Niemczech, później w Brazylii.

Volkswagen ID.Buzz podobnie jak T1 ma charakterystyczny przód z dużym logo VW, ale zamiast silnika spalinowego w pojeździe znajdziemy nowoczesny silnik elektryczny o mocy 204 KM (zintegrowany z tylną osią), który jest w stanie rozpędzić auto do setki w niewiele ponad 10 sekund.

Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o mocy 77 kWh, umieszczony w podłodze pojazdu, po pełnym naładowaniu umożliwia przejechanie około 419 km. W stacji szybkiego ładowania (DC 170 kW) samochód możemy naładować od 5 do 80 procent w około 30 minut.

Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze pojazdu, z wysokimi pozycjami siedzeń, wygodnymi podłokietnikami, mnóstwem miejsca i niezliczonymi schowkami. Volkswagen ID.Buzz może pełnić także rolę mobilnego domowego biura, został wyposażony w osiem portów USB-C, umożliwia to pasażerom szybkie ładowanie smartfonów i laptopów.

Producent dostarcza opcjonalnie małe składane stoliki, na oparciach przednich siedzeń, przeznaczone na laptopy lub tablety. Wszystkie wyświetlacze w pojeździe są cyfrowe, kierowca może obsługiwać cyfrowy kokpit z wyświetlaczem o przekątnej 5,3 cala, za pomocą dotykowych elementów sterujących umieszczonych na kierownicy.
Samochód powinien się pojawić w sprzedaży jesienią tego roku, będzie dostępny także w wersji transportowej, jako ID.Buzz Cargo. Cena ID.Buzz zaczyna się od 248 tyś. złotych, wersja Cargo powinna być tańsza.
Autor: Parasol (ZeroAuta.pl)
Źródło informacji i zdjęcia: Volkswagen Newsroom