Jesteś w » Strona główna » wiadomości » wiadomość
PLIKI COOKIES: Serwis używa cookies. Więcej informacji w regulaminie serwisu. OK (wyłącz komunikat)

Wiadomości

  • Kia EV9 - nowy elektryczny SUV koreańskiej marki

  • 2023-06-15 12:17 | aktualizacja: 2023-06-15 17:29
  • EV9 to najnowszy 6-7 osobowy elektryczny SUV koreańskiej marki Kia. Posiada trzy rzędy siedzeń i bardzo przestronne wnętrze. Auto będzie dostępne w kilku wersjach, różniących się mocą silników (204-385 KM), rodzajem napędu (RWD/AWD) oraz pojemnością akumulatorów. Najbardziej ekonomiczna wersja (RWD Long Range), na jednym ładowaniu może przejechać około 541 km (WLTP). Najbardziej dynamiczna wersja (GT-Line), rozwija prędkość 200 km/h i od zera do "setki" dochodzi w 5.3 sekundy.
  • Kia EV9 - widok z przodu


    Kia EV9 została skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP). Dzięki dużemu rozstawowi osi (3100 mm) i płaskiej podłodze, samochód zapewnia ogromną przestrzeń i komfort podróżowania wszystkim pasażerom, niezależnie od zajmowanego miejsca.

    Kia EV9 - widok na wnętrze, fotele


    Auto ma trzy rzędy siedzeń, do wyboru są wersje 7 i 6 miejscowe. Możliwe są różne konfiguracje foteli w drugim rzędzie. Możemy wybrać wersje wyposażoną w 3 osobową kanapę, niezależne fotele podstawowe, fotele typu relaksacyjnego lub fotele obrotowe (180 stopni).

    W samochodzie znajdziemy liczne innowacje, takie jak cyfrowe lusterka boczne, płaskie klamki drzwi, czy panoramiczny wyświetlacz, składający się z trzech niezależnych ekranów. Warto dodać, że wyposażenie seryjne obejmuje aż 10 poduszek powietrznych.

    Kia EV9 - widok na wnętrze, fotele przednie


    EV9 został wyposażony w wiele zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, zwiększających bezpieczeństwo podróżowania, takich jak np. asystent unikania kolizji z samochodami w martwym polu widzenia lusterek (BCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), asystent unikania kolizji podczas cofania (RCCA), czy tempomat oparty na nawigacji (NSCC).

    Samochód ma 15 różnych czujników, w tym dwa lidary, które umożliwiają skanowanie i wykrywanie obiektów w polu widzenia 360 stopni. Dzięki temu, auto wykrywa przebieg drogi i potrafi za nią podążać, rejestruje innych użytkowników drogi, a także potrafi zapobiec potencjalnym kolizjom z nimi.

    Kia EV9 - widok boczny z tyłu


    EV9 ma możliwość ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800V, 15 minut takiego ładowania powinno wystarczyć, aby zwiększyć zasięg o 219 km (wersje AWD) lub 239 km (wersje RWD).

    Samochód powinien spisywać się idealnie nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Inżynierowie Kia przetestowali dobrze swojego flagowego elektrycznego SUV-a, podczas zimy w Szwecji, przy bardzo niskich temperaturach w pobliżu koła podbiegunowego.

    Gunther Frank, dyrektor generalny ds. rozwoju produktów w Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC) powiedział:

    To mit, że samochody elektryczne nie nadają się do jazdy po śniegu. Za sprawą Kia EV9 udowadniamy, że dysponujemy technologią, która pozwala sprostać wyzwaniom związanym z szybkością ładowania w niskich temperaturach. Ponadto, jesteśmy pewni, że to auto dysponuje usprawnieniami w zakresie jazdy i prowadzenia, dzięki którym jazda samochodem elektrycznym po śniegu jest nie tylko bezpieczna, ale również sprawia przyjemność.



    Kia EV9 - widok boczny z przodu


    Kia EV9 będzie dostępna w trzech wersjach silnikowych (283, 160 i 150 kW ) i dwóch wersjach akumulatora (99.8 i 76.1 kWh), z napędem na tylne koła (RWD) i wszystkie koła (AWD).

    KIA EV9 RWD Long Range to najmniej dynamiczny model, 9.4 sekundy do setki, z silnikiem o mocy 204 KM (150 kW), z napędem na tylne koła i akumulatorem 99.8 kWh, mogący się pochwalić największym zasięgiem, wynoszącym 541 km (WLTP) na jednym ładowaniu.

    KIA EV9 RWD Standard Range to model także z napędem na tylne koła, ale wyposażony w mniejszy akumulator o pojemności 76.1 kWh, dokładny zasięg nie jest jeszcze znany. Ma silnik o mocy 218 KM (160 kW), a rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8.2 sekundy.

    Maksymalna prędkość dla modeli z napędem na tylne koła (RWD) to 185 km/h.

    Kia EV9 - widok z boku


    KIA EV9 AWD to model z napędem na wszystkie koła i akumulatorem 99.8 kWh, może przejechać na jednym ładowaniu około 497 km. Posiada dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 385 KM (283 kW), które rozpędzają auto od 0 do 100 km/h w 6 sekund.

    KIA EV9 GT-Line to najdynamiczniejsza wersja, z napędem na wszystkie koła, wyposażona w dwa silniki elektryczne, o łącznej mocy 385 KM (283 kW). GT-Line rozpędza się do setki w 5.3 sekundy. Ten model ma akumulator o pojemności 99.8 kWh, na którym po naładowaniu do pełna, można przejechać około 497 km.

    Maksymalna prędkość dla wersji z napędem na cztery koła (AWD) to 200 km/h.

    Kia EV9 - porównanie wersji
    Kia EV9 - porównanie wersji


    Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie cena nowego elektrycznego SUV-a marki Kia, nieoficjalnie przewiduje się, że raczej nie będzie niższa niż 300 tys. zł, za najtańszą wersje z napędem na tylne koła.

    Autor: Parasol (ZeroAuta.pl)
    Źródło informacji i zdjęcia: KIA POLSKA, KIA EUROPE GMBH
  • Dodaj komentarz
    • Ocena treści:
    • Imię (nick):
    • Komentarz:

      Komentarz może mieć do 1999 znaków. Liczba wprowadzonych znaków: 0
    • Wpisz kod z obrazka:    Aby dodać komentarz wpisz kod z obrazka
 
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Copyright © 2024 ZeroAuta.pl. Powered by WMrecenzje