PLIKI COOKIES: Serwis używa cookies. Więcej informacji w regulaminie serwisu. OK (wyłącz komunikat)
Wiadomości
BMW i4 - "elektryk" o sportowym charakterze, doskonałej dynamice i dużym zasięgu
2021-07-17 22:22 | aktualizacja: 2021-07-17 22:25
BMW i4 to nowy ekscytujący "elektryk" bawarskiego koncernu samochodowego. Zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie 2021. Będzie dostępny w dwóch wersjach, "M50" z silnikiem o mocy 544 KM i napędem na wszystkie koła oraz "eDrive40" z silnikiem 340 KM i napędem na tylne koła. BMW i4 w wersji M50 to bardzo dynamiczny samochód, rozpędza się do "setki" w zaledwie 3.9 sekundy.
BMW i4 M50
BMW i4 został od początku zaprojektowany z myślą o napędzie w pełni elektrycznym, opiera się na modułowej architekturze. Posiada długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Akumulator, o pojemności 80.7 kWh, jest wyjątkowo płaski i umieszczony głęboko w podłodze pojazdu, co znacznie obniża środek ciężkości i pozytywnie wpływa na zwinność BMW i4.
BMW i4 M50 - układ napędowy
Akumulator i4 został wykonany w najnowszej technologii, w porównaniu z akumulatorem aktualnego BMW i3, ma o 40% zwiększoną gęstość energii, jest także objęty ośmioletnią gwarancją do przebiegu 160 000 km.
BMW i4 M50 - ładowanie
Korzystając ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym 200 kW, BMW i4 można w ciągu 10 minut naładować taką ilością energii elektrycznej, aby zwiększyć zasięg o 164 km (eDrive40) lub 140 km (M50).
BMW i4 - wnętrze
W BMW i4 dostępnych jest około 40 funkcji wspomagających kierowcę, zapewniających bezpieczną i komfortową jazdę oraz parkowanie, takich jak np. asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazywanie ograniczeń prędkości.
BMW i4 eDrive40
BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach modelowych:
- BMW i4 M50 z silnikiem o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km. Ten model ma prędkość maksymalną 225 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3.9 sekundy. M50 w cyklu mieszanym zużywa od 19 do 24 kWh na 100 km.
- BMW i4 eDrive40 z silnikiem o mocy 250 kW (340 KM), z napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów. Ten model ma prędkość maksymalną 190 km/h i przyspiesza w 5.7 sekundy do "setki". eDrive40 w cyklu mieszanym zużywa od 16 do 20 kWh na 100 km.
Warto dodać, że silnik w i4 M50 to w zasadzie dwa silniki elektryczne, o mocy 190 kW (258 KM) na osi przedniej i 230 kW (313 KM) na osi tylnej, które wspólnie generują maksymalną moc 400 kW (544 KM).
BMW i4 - informacje
Cena BMW i4 eDrive40 zaczyna się od 245 tyś. zł., a modelu M50 od 289 tyś. zł.
Autor: Parasol (ZeroAuta.pl)
Źródło informacji i zdjęcia: BMW Group